untiteled'
Mijn praktijk concentreert zich op materiaal- en procesgedreven verkenningen van de schilderkunst, met bijenwas en pigment als kernelementen. Ik werk met gelaagdheid, absorptie en transformatie, waarbij ik materialen het ontwikkelingsproces van elk stuk laat sturen. De fysieke aard van het schilderen — de verschuivingen, spanningen en de balans tussen duurzaamheid en verandering — speelt een cruciale rol in mijn benadering.
Het werken met fragiele materialen zoals was en rauw pigment heeft hun gevoeligheid voor hantering, temperatuur en ondergrond onthuld. Deze materiële beperkingen hebben mijn denken over conservering, presentatie en auteurschap gevormd. Voor mijn afstudeerpresentatie toon ik een modulaire plankinstallatie die deze voortdurende onderhandeling tussen controle en overgave weerspiegelt. De installatie herbergt een verscheidenheid aan werken, waaronder opgerolde doeken, elk ontwikkeld via een uniek "recept" van technieken, pigmenten en gelaagde materialen.
Beïnvloed door archivistische esthetiek en conserveringspraktijken, fungeert de structuur als zowel een fysiek als conceptueel kader. Het roept vragen op over hoe kunst wordt opgeslagen, tentoongesteld en gewaardeerd door de tijd heen, terwijl het mijn verkenning van de relatie tussen materialen, proces en betekenis voortzet.